My classmate
Sist oppdatert: 11. november 2003
Formål
Øve på riktig bruk av verbet "to be" i presens
Utstyr
En utskrift av nedenforstående tabell til hver elev (for
utskriftsvennlig format av denne siden: klikk på det gule
ikonet øverst i høyremargen).
Fremgangsmåte
Gjennomgå teksten om Tara med klassen. Bruk spørsmålene
i teksten til å spørre elevene om dem selv.
La elevene arbeide sammen to og to. Forklar dem at de skal skrive
på arket om hverandre. De skal spørre hverandre spørsmål
på bakgrunn av stikkordene til venstre for å få
vite hva de skal skrive på arket.
Dersom elev A samarbeider med elev B, vil første rad (name)
kunne løses på følgende måte:
Elev A: What's your name?
Elev B: My name is B
Elev A skriver da i første kolonne: My classmate's name is
B.
My classmate
name |
|
age |
|
colour of eyes |
|
colour of hair |
|
where from |
|
favourite colour |
|
father's name |
|
mother's name |
|
mother's profession |
|
father's profession |
|
pupils at school |
|
favourite sport |
|
|